BETALING
ANNULER ORDER
LEVERING
LEJ PRODUKTER
RETUR & FORTRUDELSE
PRODUCT SPØRGSMÅL
Betalingsmetoder

Festen.dk er åben 24 timer i døgnet, og du kan derfor næsten altid handle. Det kan dog ske, at vi lukker butikken grundet vedligeholdelse. Du kan foretage køb når butikken er åben og tilgængelig.

For at handle på Festen.dk skal du være fyldt 18 år og i besiddelse af gyldigt betalingskort, som vi acceptere. Hvis du endnu ikke er fyldt 18 år kan du dog alligevel købe varer, hvis du har indhentet din værges accept eller i øvrigt at juridisk ret til at indgå købet. Festen modtager betaling med Dankort/VISA-Dankort, VISA, VISA Electron og Mastercard. Alle beløb er i DKK. Danske kroner og er inkl. Moms.

Sikkerhed

Festen bruger en godkendt betalingsserver, der krypterer alle dine kortoplysninger med SSL (Secure Socket Layer) protokol. Det betyder, at man ikke kan aflæse dine informationer.

Sådan retter du i kurven

Du vælger de varer, du vil købe, og lægger dem i ”indkøbskurven”. Du kan helt frem til selve bestillingstidspunktet rette i indholdet af indkøbskurven, og du kan løbende tjekke indholdet samt prisen for varerne.

Eventuelle ekstra betalinger for f.eks. fragt og betalingskortgebyrer vil først blive udregnet, umiddelbart inden du er klar til betale.

Når du er klar til at bestille, klikker du på "gå til kassen", hvor du indtaster dit navn, adresse, e-mail, tlf.nr., betalingsform og vælger leveringsform.

Du kan ændre dit indhold i indkøbskurven helt frem til, du bekræfter dit køb ved acceptere og gennemføre betalingen. Her efter går din ordre videre til butikken via Festen.dk

Hvornår trækkes pengene?

Pengene bliver først trukket fra dit betalingskort, når varen er afsendt fra butikken.

Kvittering og ordrebekræftigelse

Hver gang du bestiller en vare igennem Festen.dk, sender vi en ordrebekræftelse til dig som kunde og en ordre ned til den butik, du køber varen fra, som efterfølgende pakker din vare og sender den afsted til dig.

Hvordan fjerner man et product fra kurven?

Tryk på kurven oppe i højre hjørne. Her kan du se dine produkter - tryk på skraldespanden for at fjerne den fra kurven.

Hvordan annullere man en ordre?

Annullering af en ordre kan ske så længe en ordren ikke er ved at blive pakket/sendt.

Hvis du vil annullere din ordre, efter den er blevet pakket eller sendt, kan vi desværre ikke annullere den. Ønsker du alligevel at annullere kan nægte modtagelse på den, når den bliver leveret til dig. Så kommer den automatisk retur til os, og bliver herefter krediteret. Vær dog opmærksom på at, nægtet modtagelse er på eget ansvar.

Leveringtid

Levering af varer fra Festen.dk anses for sket, når kunden har fået varen udleveret. Alle bestillinger sendes med Post Danmark/GLS, hvis ikke andet er aftalt særskilt mellem køber og Festen.dk. Ved enkelte samarbejdspartnere er der mulighed for enten at hente varen selv, eller at samarbejdspartnere levere varen, dette vælges under levering. Dette betyder, at varene sendes indenfor maksimalt 5 dage efter modtaget ordre. Levering på købers adresse i Danmark vil derfor normalt ske indenfor 3 dage. Oplyste leveringstidspunkt er vejledende og kan således fravige.

Hvorfor kommer der flere pakker?

Festen.dk er en markdsplads, så det er muligt at du foretager en bestilling fra forskellige butikker. Det betyder at de vare kan komme i flere pakker.

Dine personlige oplysninger

Hos Festen handels der direkte med fysiske butikker på vores platform www.festen.dk . For at butikkerne kan behandle og fremsende din ordre, deles dine oplysninger med de butikker som skal levere din ordre.

Ligeledes deles dine oplysninger med eksterne distributører, GLS og Post Nord.

Vi registrerer ingen personfølsomme oplysninger.

Som registreret hos Festen har du altid ret til at gøre indsigelse mod registreringen. Du har også ret til indsigt i, hvilke oplysninger der er registreret om dig. Disse rettigheder har du efter persondataloven. Henvendelse i forbindelse hermed rettes til Festen via e-mail: kontakt@festen.dk

Hvornår skal man levere produktet tilbage?

Når du lejer et produkt, vælger du hvor lang tid du ønsker det lejede produkt. Der vil på din ordrebekræftelse være en afleveringsdato. Dette er en aftale som er mellem kunden og samarbejdspartneren.

Hvor skal jeg aflevere produktet?

Alle lejede produkter, skal afleveres til samarbejdspartneren efter brug, i nogle scenarier vil samarbejdspartnere selv komme og hente produktet og andre vil det forventes at det sendes med post eller køres til samarbejdspartnerens lager. Dette vil tydeligt forekomme på ordrebekræftelse.

Hvad sker der hvis et leje produkt går i stykker?

Hvis et produkt går i stykker, vil dette være en sag mellem dig og samarbejdspartneren. Vi vil formidle kontakten mellem dig og samarbejdspartneren, men er uden ansvar for forløbet.

Reklamation

OBS: Eftersom Festen.dk ikke er aftalepart, så skal alle reklamationer gå igennem forhandleren af varen. Du kan se på din ordrebekræftelse, hvem der er aftalepart. Alternativt kan du henvende dig til Festen.dk, så du kan sættes i forbindelse med din aftalepart.

Dit køb er omfattet købeloven, herunder mangel reglerne. Det betyder, at du enten kan få en mangelfuld vare repareret, ombyttet, pengene tilbage eller afslag i prisen, afhængig af den konkrete situation. Det er selvfølgelig et krav, at reklamationen er berettiget, og at manglen ikke er opstået som følge af fejlagtig brug af produktet eller anden skadeforvoldende adfærd.

En reklamationssag er en sag mellem dig og forhandleren. Vi vil formidle kontakten men er uden ansvar for varens mangel.

Personlige produkter

Ved Køb af produkter, der er lavet specifikt til dig, såsom sange buketter, bordkort mm. Fraskriver man sig automatisk fortrydelsesretten, da disse produkter er lavet specifikt til dig.

Hvornår skal jeg kontakte Festen hvis der er en fejl?

Du skal reklamere indenfor “rimelig tid” efter, du har opdaget manglen ved varen. Vi anbefaler, at du reklamere så hurtigt som muligt, og inden for 2 måneder efter fejlen blev opdaget. Du kan reklamere ved at kontakte os via mail til kontakt@festen.dk eller på telefon på (+45) 78 70 78 88. Afhængig af den konkrete situation vil du modtage de videre instrukser. Når du returnere varen, bedes du, så detaljeret som muligt, beskrive hvad problemet er.

Fortrydelsesret

Når du handler på nettet og hos www.festen.dk har du normalt 14 dages fortrydelsesret, hvor du kan meddele os, at du fortryder købet og derpå returnere varen til os. Det er din aftalepart, som varetager fortrydelses sager.

Fortrydelsesretten løber fra den dag, du har modtaget varen. Hvis fristen udløber på en helligdag, lørdag, grundlovsdag, juleaften eller nytårsaftensdag, forlænges fristen til den følgende hverdag.

Du må efter modtagelsen alene håndtere varerne på en måde, så du kan fastslå varernes art, egenskaber og den måde, som de fungere på.

For at gøre fortrydelsesretten gældende, skal du ved en utvetydig erklæring give os besked herom senest 14 dage efter modtagelsen af varen.

Man fraskriver sig fortrydelsesretten ved køb af vare der er specificeret til kundens behov.

Returnering

Hvis du fortryder købet, skal varerne tilbageleveres til den butik, som har sendt vare i første omgang. Ved tilbageleveringen bør du sørge for, at varene er forsvarligt indpakket. Du har nemlig selv ansvaret for at pakken/varerne, indtil butikken modtager den. Gem derfor kvitteringen for afsendelse samt track and trace nummeret.

Vi forventer, at du afsender varerne hurtigst muligt efter du har besked om fortrydelse, og du skal sende dem retur senest 14 dage efter, du har fortrudt.

Generelt spørgsmål

Har du et generelt spørgsmål til nogle af vores produkter, kan du få dine spørgsmål besvaret via vores chat.

Åbningstider

Mandag-torsdag

09:00 - 16:00

Fredag

09:00 - 15:00

Chat med os

Start Chat